۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۴
کد خبر: ۴۲۵۲۰۸
با گذشت سه روز از برگزاری نمایشگاه کتاب؛

 کم و کاستی‌های زیادی که در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به چشم می‌خورد

بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب در حالی برای اولین بار در محل دایمی شهر آفتاب برگزار می‌شود که با کم و کاستی‌های زیادی مواجه است.
نمایشگاه کتاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، براساس این گزارش یکی از مواردی که خیلی مهم است و به چشم می‌آید نبود وضو خانه و سرویس کافی بهداشتی  برای بازدید کنندگان و همچنین غرفه‌داران است که با صف‌های طولانی در سرویس‌ها هم مشکل وقت برای بازدید کنندگان و هم غرفه‌داران را به وجود می‌آید.

 

همچنین موضوعی که قابل تامل بود تعبیه نشدن بخشی به عنوان نمازخانه برای بازدید کنندگان است که هرچند اتاق کوچکی از نمایشگاه به آن وسعت به این امر اختصاص داده شده است اما جای تعجب دارد که این مکان با این همه وسعت تنها بخش کوچکی به عنوان نمازخانه داشته باشد.

 

در کنار این بی‌توجهی مسؤولین حتی مکانی که برای نمازخانه تدارک دیده شده آن قدر کوچک است که در داخل آن قسمتی برای زنان در نظر گرفته نشده است و نمازگزاران با بی‌نظمی موجود به صورت مختلط نماز می‌خوانند.

 

جای تاسف دارد که شاهد هستیم بسیاری از غرفه‌ها با دکورها و وسعت زیادی در نمایشگاه مشغول به کار هستند و این در حالی است که مردم برای انجام فرایض واجب در یک مکان کوچک و فشرده آن هم بدون امکانات لازم به سر می‌برند.

 

در کنار این حواشی بد نیست به نبود محل استراحت‎‌ در داخل سالن‌ها نیز اشاره کنیم، مردم به طور قالب در دورتادور راهرو‌ها بروی زمین نشسته و استراحت می‌کنند و نمای بسیار زشتی را برای یک نمایشگاه بین المللی آن هم در این سطح به وجود آورده‌ است.

 

در پایان باید به این نکته توجه کرد که آیا برپایی نمایشگاه در این زمان با شرایطی که شهرآفتاب دارد اشتباه نبود و بهتر نمی‌شد که این نمایشگاه در زمان دیگری با دقت بیشتری برگزار می‌‌شد./816/پ202/ق

ارسال نظرات